تفکرات یک ذهن جوان

اجتماعی،سیاسی و ...

تفکرات یک ذهن جوان

اجتماعی،سیاسی و ...

روزهای نوروزی

بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره نوروز سر رسید و سالی نو با ابعادی بسیار تازه آغاز شد.

قو داده بودم که به تحلیل پیام های نوروزی بپردازم.

از میان تمامی پیام ها ی کتبی ، صوتی و تصویری به نظر می رسد که تنها 3 پیام آیت الله خامنه ای ، میرحسین موسوی و مهدی کروبی اهمیت بیشتری داشته باشد.

در پیام نوروزی رهبر (که برای پی بردن به تمام ابعاد پیام ایشان باید سخنرانی ایشان را در 1 فروردین در مشهد بشنوید) ایشان تمامی سخنان گذشته ی خود را با جدیتی بیشتر تکرار کردند و ضمن بررسی وقایع این مدت به قول معروف آب پاکی رو بر روی دست همگان ریختند.

در پیام مهندس موسوی ایشان با یک نگاه کلی به وقایع قبل از انتخابات و حین و بعد از انتخابات اشاره کردند و ضمن محکوم کردن رفتار حاکمیت با قطعیت اعلان کردند تا پایان راه ایستاده اند.

اما در پیام مهدی کروبی (که از نظر من پدیده ی پیام های نوروزی به شمار می آید) ایشان با جدیتی خاص تمامی اتهاماتی را که پیرامون حرکت اعتراضی مردم هست را پوچ شمرد و با انتقاد از سخنان رهبری رفتار حاکمیت را برای جذب افراد اشتباه شمرد و گفت که چنانچه نظام به دنبال این چنین رفتار هایی هست ما با آن مخالفیم.

در کل از روزهای عید به این طرف با یک آرامش و رکودی در عرصه ی سیاسی طرف هستیم (که البته طبیعی هست) که به نظر میرسد با دستگیری نوه ی آیت الله هاشمی رفینجانی در 2 فروردین ممکن است در روزهای آینده با رفتارهایی از سوی حاکمیت روبرو شویم که واکنش طرف مقابل را برانگیزد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شرکت کامپیوتر پانته آ سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 19:07 http://www.panteaco.com

بزرگترین فروشگاه اینترنتی سی دی :نرم افزارهای کاربردی .آموزشی .بازی .مستند .کارتون و ......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد