تفکرات یک ذهن جوان

اجتماعی،سیاسی و ...

تفکرات یک ذهن جوان

اجتماعی،سیاسی و ...

بانوی با وفا

بسم الله الرحمن الرحیم

همسر آیت الله منتظری بعد از گذشت ۱۰۰ روز از فوت آیت الله منتظری به رحمت ایزدی پیوستند.

از نکات جالب توجه این است که در هر دو تشییع پیکر این عزیزان از سوی حاکمیت محدودیت هایی اعمال شد و همچنین مخالفان حکومت از هر دو این مناسبت ها جهت اعلام مخالفت خود با دیدگاه های حاکمیت بهره بردند.

به شما دوستان پیشنهاد میکنم که حتما خاطرات آیت الله العظمی منتظری (قدس سره الشریف) را مطالعه بفرمایید.


لکه ی ننگ

بسم الله الرحمن الرحیم

ندا آقا سلطان دختری بود که در روز 30 تیر 88در یکی از خیابان های تهران به ضرب گلوله ای کشته شد.جنبش سبز این قتل را متوجه حاکمیت می دانند و قاتل او را از افراد بسیج میشناسد اما از طرف دیگر حاکمیت این قتل را متوجه ی سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و انگلیس می دانند.

این ادعای حاکمیت تا الآن شاید زیاد جدی به نظر نمی آمد اما با سفر کاسپین ماکان ،نامزد ندا، به اسرائیل و مصاحبه با شبکه ی 2 این کشور و دیدار با شیمون پرز (رییس جمهور اسرائیل)برای طرفداران جنبش سبز شکی بزرگ را به همراه داشته و سوژه ای اساسی به دست مخالفان جنبش سبز داده است.

افراد زیادی در ایران وجود دارند که به هیچ عنوان نمی توانند همچین عملی را بپذیرند و این کار آقای ماکان به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد.

جنبش سبز برای این که چنین لکه ی ننگی دامانش را آلوده نکند میبایست در تمامی سطوح (حتی در سطح رهبران) نسبت به این عمل موضع گیری نمایند و ضمن محکوم کردن آن از آقای ماکان اعلام برائت کنند در غیر این صورت این قاعله ممکن است باعث ریزش بسیاری از حامیان جنبش سبز بشود.

این گزارش را می توانید در اینجا ببینید.

روزهای نوروزی

بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره نوروز سر رسید و سالی نو با ابعادی بسیار تازه آغاز شد.

قو داده بودم که به تحلیل پیام های نوروزی بپردازم.

از میان تمامی پیام ها ی کتبی ، صوتی و تصویری به نظر می رسد که تنها 3 پیام آیت الله خامنه ای ، میرحسین موسوی و مهدی کروبی اهمیت بیشتری داشته باشد.

در پیام نوروزی رهبر (که برای پی بردن به تمام ابعاد پیام ایشان باید سخنرانی ایشان را در 1 فروردین در مشهد بشنوید) ایشان تمامی سخنان گذشته ی خود را با جدیتی بیشتر تکرار کردند و ضمن بررسی وقایع این مدت به قول معروف آب پاکی رو بر روی دست همگان ریختند.

در پیام مهندس موسوی ایشان با یک نگاه کلی به وقایع قبل از انتخابات و حین و بعد از انتخابات اشاره کردند و ضمن محکوم کردن رفتار حاکمیت با قطعیت اعلان کردند تا پایان راه ایستاده اند.

اما در پیام مهدی کروبی (که از نظر من پدیده ی پیام های نوروزی به شمار می آید) ایشان با جدیتی خاص تمامی اتهاماتی را که پیرامون حرکت اعتراضی مردم هست را پوچ شمرد و با انتقاد از سخنان رهبری رفتار حاکمیت را برای جذب افراد اشتباه شمرد و گفت که چنانچه نظام به دنبال این چنین رفتار هایی هست ما با آن مخالفیم.

در کل از روزهای عید به این طرف با یک آرامش و رکودی در عرصه ی سیاسی طرف هستیم (که البته طبیعی هست) که به نظر میرسد با دستگیری نوه ی آیت الله هاشمی رفینجانی در 2 فروردین ممکن است در روزهای آینده با رفتارهایی از سوی حاکمیت روبرو شویم که واکنش طرف مقابل را برانگیزد.